Koulutuskeskus sai loistotilaisuuden. Tutuntuttu soitti koulutuskeskuksen myyntipäällikölle ja kertoi isosta kansainvälisestä organisaatiosta, jossa oli yt-neuvottelut käynnissä. Poispotkittaville järjestettäisiin koulutusta työnhakuun. Heitä opastettaisiin kirjoittamaan työhakemuksia ja laatimaan ansioluetteloita. Myyntipäällikkö kiitti tutuntuttua vinkistä ja soitti organisaation henkilöstöosastolle. Hän sai tarkempia tietoja, minkälaista koulutusta haluttiin ja mihin mennessä tarjous piti jättää. Yhteyshenkilön nimen hän kirjoitti lapulle.

Tuumasta toimeen.
Mutta. Sivut olivat englanniksi, eikä se vielä ollut mikään ongelma. Piti vain löytää Suomen toimipisteen sivut. Missiot, tuotteet ja ratkaisut oli kyllä esitelty, mutta missä kerrottiin Suomesta?. Our organisation -kohdassa oli pelkästään pääkonttorin tiedot. Select country -kohdassa ei ollut lainkaan Suomea valintaikkunassa.
Sitten tärppäsi. Sites-kohdassa käskettiin valitsemaan kartasta maa, ja sitä kautta pääsi jäljille. Piti klikata ensin Suomea, sitten Helsinkiä. Osoite vaikutti oudolta, kunnes myyntipäällikkö tajusi, että Helsingissä on kaksi toimipistettä. Ja sieltä klikkausten jälkeen paljastui vihdoin oikea osoite. Hirmu kätevää! Hämmästyttekö, jos kerron, että puhelinnumeroa ei löytynyt?
Myyntipäällikkö halusi vielä lisätietoja yrityksestä. Koska Suomen toimipisteellä ei ollut omia sivuja, hän haki suosiolla Googlesta. Sitä kautta hän päätyi Wikipedian sivuille, jossa oli kerrottu tarkemmin yrityksen toimiala, henkilöstön määrä ja liikevaihto.
Huh.
Miksi nettisivut on tehty näin monimutkaisiksi? Yhteystietojen pitäisi löytyä heti etusivulta. Sen vielä ymmärrän, että kaikilla aloilla ei esitellä henkilöstöä naamakuvien kera, mutta kyllä organisaation osoite ja puhelinnumero pitää olla näkyvillä. Jos toiminta on niin salaista, kannattaa tällainen paikka kiertää kaukaa.
Voit lukea lisää suomen kielestä verkkolehdestä www.kielikukkanen.fi.
Oliko artikkeli kiinnostava?
Tämä mainospaikka tavoittaa lähes kaikki artikkelien ja kolumnien lukijat tehokkaasti.
Käytä tätä mainospaikkaa, kun
- haluat erottua joukosta,
- saavuttaa uutta yleisöä ja
- saada asiasi helposti perille.
Kokeile nyt ja kysy tarjousta! Ota meihin yhteyttä osoitteessa: toimitus@kollega.fi.
Lisätietoja mainoksesta löydät: https://kollega.fi/mediatiedot/